
Zapojování dětí do rozhodovacích procesů – jak se ptát?
Cílové kompetence účastníků
- zmapují své dosavadní zdroje při komunikaci s dítětem (co funguje, co se jim daří, příklady dobré praxe)
- seznámí se (případně rozšíří portfolio), prakticky procvičí a upevní s různými komunikačními technikami
- získají přehled o zvláštnostech dětské psychiky, základních psychických potřebách a z toho plynoucích úskalí dětské psychiky při zjišťování názoru dítěte
- prakticky vyzkouší vedení rozhovoru s dítětem s využitím osvojených komunikačních technik a následnou reflexí ve skupině
- po absolvování semináře dokážou účastníci lépe v praxi využívat baterii komunikačních technik na základě individuálního přístupu k dětem, vhodnými a cílenými otázkami (nástroji) se více dozvědět o dítěti, jehož názory, přání a sdělení jsou cenným podkladem a zdrojem pro sociální práci s rodinou
- vhodně vedeným rozhovorem s dítětem umí zaměřit pozornost nejen na zjišťování názoru, přání a potřeb dítěte, ale i na případně signály syndromu CAN
Lektoři
-
Mgr. Milena Mikulková
“Když vím PROČ, snáze najdu JAK!”
Baví mě objevovat, propojovat, vnímat souvislosti a hledat.
Těší mne to úlevné “aha”, od kterého se odvíjí řešení někdy i složitých situací. Ráda používám srozumitelné příklady, které vystihnou sdělení lépe než tisíce slov.
Mým motorem je nepřestávat hledat možnosti a způsoby. Zkrátka neztrácet naději. Nevzdávat se. A v tomto duchu se snažím doprovázet i mé klienty.
Protože cílem je vnitřní klid, vyrovnanost a někdy i přijetí nezměnitelného. Posílení odpovědnosti a dovedností dospělých a zajištění spokojeného dětství dětem.
-
Mgr. Monika Fojtáchová
“Vše, co člověk potřebuje, najde uvnitř sebe.”
Při setkání s lidmi se snažím podporovat, provázet a spoluvytvářet, kutat jejich zdroje, hlavně ty, v které sami věří.
Fascinuje mě zaměřovat se na to, co funguje, co se daří, v čem se klient cítí dobře. A to dále rozvíjet směrem ke změnám, které přinesou klientovi užitek a spokojenost ze života.